CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 29 April 2013

Aisy Hakimi is 3!

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Segala puji-pujian hanya bagi Allah..Syukur tak terhingga Allah masih pinjamkan amanah ini genap 3 tahun pada hari ini untuk tahun Masihi..Allah ya Allah nikmat yang mana satukah yang hendak didustakan..

Aisy Hakimi..masih lagi memegang status anak termuda dalam keluarga..Makin petah berkata-kata dan perkataan-perkataan yang dipilih dalam satu-satu ayat makin tampak dewasanya..hehe. Seperti yang sering disebut sebelum ini, Aisy banyak mewarisi sikap kakaknya..namun Abangnya tetap menjadi idola hatinya..mana tidaknya apa yang Abang punye semua jadi rebutan dia dan berani pula dia claim barang-barang Abang kepunyaan dia..heheh..biasalah anak sebaya ini..memang tak lekang dari episod rebut-merebut barang mainan..bukan itu sahaja..makanan pun jadi barang rebutan.:D

Aisy Hakimi masih menjadi 'center of attraction' dalam keluarga..yang paling sayang padanya tentulah kakak. Bila Mama dan Ayah dah malas nak layan sikap kuat merajuk Aisy, kakaklah yang selalunya akan pujuk..memang saya perasan itu..selalunya pujukan kakak berjaya..serasi..mungkin sebab mereka punya aura yang sama..heheh

Alhamdulillah..entah mood apa datang semalam..waktu hendak solat Maghrib berjemaah, Aisy sibuk nak solat sama..Abang pun good mood hadiahkan 2 kopiahnya pada Aisy..bukan main suka lagi si kecik tu. Mula solat aje dia berdiri sama-sama..lepas tu..sibuk le main sorang-sorang. Dah akhir solat..salam tangan semua orang memang tak lepas!

Remain my cheeky boy! Aisy latest photo...

Mood baik Aisy semalam terbawa-bawa hingga nak ikut kakak dan abang mengaji pulak. Selalunya dia buka Muqaddam selak-selak aje..lepas tu sudah. Semalam..berjaya Aisy ikut Mama baca a..ba..ta..sampai ya..Allah..Allah..seronoknya Mama tak terhingga..nak tunggu genap 3 tahun baru nak baca elok-elok eh..harap-harap Aisy istiqamah lepas ni..Syukur ya Allah..kerana digerakkan pintu hati anak kecil ini untuk kenal huruf-huruf Al-Quran Mu..Subhanallah..hati ibu mana yang tak tersentuh..bila anak kecilnya menunjukkan sedikit peningkatan..hanya mampu berdoa agar dibukan pintu hati anak ini untuk terus mencintai Al-Quran Mu ya Allah..

Mama doakan Aisy Hakimi membesar menjadi anak yang soleh..beriman dan bertaqwa pada Allah..anak yang cintakan Allah dan Rasulnya..dan semoga Allah pelihara Aisy, abang dan kakak sebagaimana Allah pelihara hamba-hambanya yang soleh..semoga Mama yang banyak kekurangan dalam mendidik anak-anak ini akan terus tabah dan sabar mendidik Aisy adik beradik. Semoga Allah rahmati kita sekeluarga..In sya Allah..amiiin Ya Rabb!

No comments: