CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 11 January 2013

Quotes of the day #20

Bismillahirrahmanirrahim...Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Blog ini sedikit lewat membuka tirai tahun Masihi 2013..Maaf, bukan tiada kelapangan masa, cuma tiada kemampuan untuk mencoretkan kata-kata yang bermakna untuk diri sendiri dan juga untuk semua. Hajat di hati biarlah segala catitan ini bermakna untuk semua pembaca..Justeru, tatkala diri sedang berada dalam kondisi kurang stabil dari segi emosi..elok kiranya ditundakan terlebih dahulu..

Alhamdulillah..syukur pada Allah hari ni diberi sedikit ketenangan..diberi juga sedikit ilham buat pembuka bicara tahun 2013 ini..insya-Allah. Biarpun bukan daripda isi hati sendiri, namun kata-kata insan ini - Ustaz Pahrol seringkali menjetik hati saya..hari ini Ustaz coretkan kata-kata di bawah di FB beliau:

Tidak akan lurus hubungan dengan manusia selagi tidak tulus hubungan dengan Allah. Perbaikilah hubungan dengan Allah..nescaya akan  baiklah hubungan kita dengan suami/isteri, anak, sahabat, saudara, rakan sekerja, jiran tertangga...Dosa itu mengotorkan jwa...Jiwa yang kotor akan merenggangkan persahabatan, persaudaraan dan apa jua ikatan insan!

Terima kash atas ingatan yang Allah berikan melalui Ustaz..Subhanallah..sungguh jalan mujahadah itu tidak mudah..teringat lagi kata Ustaz, biarlah kita bersusah payah di jalan menuju redhaNya daripada kita bersusah-payah di jalan yang mungkar..Mujahadah itu pahit namun ganjarannya manis..in sya Allah. Saya berdoa agar tahun ini diberi kekuatan dan istiqamah agar terus tabah dalam bermujahadah dalam mencari redhaNya..


No comments: