CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 19 July 2012

Ramadhan Al Mubarak

Assalamualaikum semua,

Diam tak diam, Ramadhan dah sangat-sangat hampir..membuatkan saya tertanya sendiri apa yang saya harapkan daripada Ramadhan kali ini. Honestly, saya belom pun membuat perancangan jadual harian saya sepanjang Ramadhan ni..walaupun tahu kalau tak mau Ramadhan ditinggalkan dengan sia-sia, haruslah kita persiapkan diri seawal mungkin..hanya mampu berdoa semoga Ramadhan tahun ini adalah lebih baik dari sebelumnya..saya tidak meletakkan target yang terlalu tinggi spt menghabiskan 30 juzuk Al-Quran tahun ni..lebih memadai bagi saya kalau saya membaca Al-Quran bersama terjemahannya, dan berusaha memahaminya dan cuba mengamalkannya sebaik mungkin. Saya rasa sungguh mencabar nak mencari masa membaca Al-Quran..sedangkan hari-hari biasa pun sukarnya nak pegang Al-Quran..namun saya cuba mencari keazaman, berkat Ramadhan tahun ini, Allah lapangkan waktu untuk membaca Al-Quran..saya yakin, kalau kita niat hendak membuat kebaikan, diiringi dengan doa memohon bantuan Allah, pasti Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang akan memakbulkan doa kita..insya-Allah..bersangka baiklah kita pada Allah seperti hadith Qudsi yang saya sharekan sebelum ini di sini

Sempena bulan Ramadhan yang penuh barakah ini, saya memohon ampun dah maaf kepada semua yang mengunjungi blog ini, samada yang saya kenal melalui alam maya ini sahaja atau pun di luar sana. Saya dengan rendah diri dan penuh keinsafan memohon agar sahabat semua mengampunkan salah dan silap saya sama ada terkasar bahasa melalui pertuturan saya mahupun penulisan saya, juga andai ada tingkah laku saya yang menjelikkan hati sahabat-sahabat semua.



Marilah kita sama-sama ambil peluang keemasan yang Allah tawarkan pada kita kali ini untuk berusaha bersungguh-sungguh mencari keampunanNya serta keredhaanNya..semoga kita dapat 'graduate' dengan cemerlang, dan berazam untuk terus istiqamah dengan amalan-amalan sepanjang Ramdahan pada 11 bulan berikutnya..belum tahu kita bakal bertemu semula dengan Ramadhan tahun depan atau tidak..peringatan buat diri sendiri..

Wallahualam..

No comments: