CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 3 July 2012

Quotes of the day #14



Pertama kali saya dengar kalimah ini, adalah melalui radio ikim slot Usrati..pada hari Jumaat dalam pukul 10 kalau tak salah. Waktu tu, cuti menjaga si kecik yang kena chicken pox..dah lama jugak eh sebenarnye..namun baru beberapa minggu lepas jumpa dengannya semula..mengingatkan saya pada pesanan Ustazah Norhafizah.

Ustazah berkongsi, inilah perkataan yang Rasulallah sering kongsikan bersama dengan kanak-kanak.."Peliharalah Allah, nescaya Allah akan memelihara kamu.." Jadi Ustazah sarankan kita kongsikan hadits ini bersama dengan anak-anak kita. Mungkin pada masa mereka kecil ini, mereka tidak mampu nak hayati maksud sebenarnya, namun ia pasti akan melekat di minda mereka..dan setelah mereka membesar, mereka pasti akan lebih memahami maksudnya..dan saya sendiri mengambil pengajaran dan mengingatkan diri saya sendiri, yang saya mesti mendahului Allah dalam kehidupan saya, kerana hanya dengan itu Allah akan menjaga kita..insya-Allah..

So, jom kita sama2 ajar pada anak kita, dan ulang2 ingatkan pada mereka..:D

No comments: