CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 11 March 2011

Saya mahu macam2...

bila tanya pada diri sendiri apa sebenarnya yang saya mahu dlm hidup ini, ada macam2 yang saya mahu. Selalunya kalo ditanya soklan macam ni, jawapan saya selalunya terarah keinginan duniawi..saya mahu rumah besar, saya mahu kereta mewah, saya mahu duit banyak..hahah..mmg duniawi sungguh..tp bila dipikir2kan balik, kalo saya dapat sume tu, bole ke nak menjamin saya akan hidup bahagia..hidup gembira atau dgn kata lain rasa hidup saya ini terisi dgn kepuasan..

byk saya dgr atau tonton cerita2 di tv, kalo org itu hidup mewah, harta bertimbun2, rumah besar, bukan setakat di malaysia, di luar negeri pun ada, keta tak payah cakap la, tak terbilang...tp perasan tak musti ada jugak kekurangan yang dia rasa..jiwa kosong, duit byk pun tak happy, anak2 buat hal sendiri..itu semua membuatkan saya berfikir kembali, apa sebenarnya yang saya hendak dlm dunia ni..

Pikir punya pikir punya pikir..saya rasa saya tahu apa yang saya mahu..saya mahu semua seimbang..bak kata bahasa org putih, balance in life..cewaah! termasuklah seimbang amalan dunia & akhirat ke..seimbang tanggungjawab di rumah & di pejabat...seimbang bab makan n minum..senang cite sume la seimbang..kan lagi bagus cemtu..?

*************************************************************************************
Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack
*************************************************************************************

No comments: