CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 16 August 2011

Half of Ramadhan

Alhamdulillah..syukur pada Allah kerana diberi peluang untuk berpuasa di bulan Ramadhan, bulan yang penuh berakah ini. Alhamdulillah sudah tamat separuh perjalan pertama Ramadhan..nak kena buat tracking la skit kut setakat mana pencapaian kita setakat ni kan..semoga the rest 15 days would be much2 better than the last ones..amiinn

As for me..saya masih tidak mencapai ke tahap yang saya imipikan...cewaah..iye perjalanan saya masih jauh..saya masih berdikit2, tidak mahu terlalu memaksa diri, takut nanti saya rasa cepat penat dan mengalah! Apa yang penting, teringat kata Ustaz Hasrizal semasa ceramahnya di sini, you must have self control! Utk berkata TIDAK apabila TIDAK lebih dekat pada kebenaran..saya masih belajar mengawal diri..terutama bab sabar..:D. <baru sat tadi ilang saba ngan bos..aduss> Saya terasa..sedikit mudah nak kawal diri di bulan Ramadhan ni, mungkin sebab syaitan dirantai..serious, rasa lebih seronok and mmg terlintas di hati kalaulah setiap hari pun bulan Ramadhan..alangkah bestnya!

As for my daughter, Alhamdulillah syukur sangat2 pada Allah sebab so far kakak never miss a single day pun puasa..and tambah2 saya gembira sebab kakak tak tinggal solat..ooppss..actually ada satu waktu saje die tertinggal..gara2 mamanya ni tak ingat nak call umah and pesan solat zohor hari Jumaat lepas. Kakak tak solat Zohor di sekolah sebab setiap hari Ahad Jumaat sekolah habis pukul 12 thg hari. But it's OK..it was a great achievement indeed utk kakak yang sebelum ni memang selalu tinggal solat Asar. Lepas ni kita cuba solat betul2 plak ek..skang ni byk kakak terganggu waktu solat..sbb teringat TV la..tak pun adik kacau kan?

Mama doakan Kakak membesar jadi anak yang solehah..amiin

Saya dah start pesan2 pada kakak, kena teruskan tabiat ni even dah abih bulan Ramadhan..sebab puasa hanya sebulan setahun yang wajib, tapi solat sepanjang masa..Kakak pun nampak behave sgt bulan Ramadhan ni..lebih mudah mendengar kata..selalu tolong mama even bila mama tak suruh..sebab kakak tau..puasa bukan aje tahan lapar, tapi kena tahan perangai..kena tahan marah2.. Ini antara sebab2 kenapa saya suka sangat Ramadhan tahun ni..memang banyak berkatnya..Syukur Ya-Allah kerana masih diberi kesempatan melalui Ramadhan tahun ni..syukur Ya-Allah kerana diberi jalan untuk mendidik anak sulung, yang bakal menjadi contoh pada adik-adiknya kelak..Syukur Ya-Allah pada nikmat mu yang tak terhingga..

No comments: