CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 23 April 2012

Isi tangki minyak kereta dengan jus oren?

Saya petik ini daripada kata-kata Yasmen Mogahed, daripada ceramahnya yang saya sempat dengar daripada youtube..sungguh saya tertarik dengan kata-katanya..saya translate mengikut kefahaman saya lah iye..sebab Yasmen ni cakap bahasa omputih..heheh

"Hati yang Allah berikan pada manusia diciptakan untuk diisi dengan cinta dan kasih sayang daripada
Allah..bila kekosongan hati diisi dengan selain daripada itu..hati akan
rosak dan akhirnya mati.Metaforanya..umpama kereta kita yang
kehabisan minyak..andai diisi dengan jus oren contohnya, pastilah
memudaratkan kereta itu dan akhirnya kereta kita pasti akan rosak.."

Sebab itu, bila hati diberi selain daripada apa yang diperlukan, akan terasa tidak lengkap dan kita akan terus menerus mencari2 apa yang boleh mengisi kekosongan hati itu, namun masih tidak merasa puas..bak kata Ustad Pahrol, "maka berhati-hati lah kita menjaga hati.."

No comments: