CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 16 April 2012

Meraup Pahala Ketika Haid

Uish..sedar tak sedar dah seminggu blog ni berhabuk..hehehe..bukan apa, last week saya training..jadik malas plak nak curi2 masa menulis blog. lagipun training tu mahal..tuk 3 hari RM 3K..so haruslah saya menggunakan waktu itu tuk timba sebyk ilmu yg boleh daripada trainer tu..kalo tak ada rasa bersalah dengan company yg dah byk habiskan duit tuk saya, tp saya main2 plak belajar kan? sungguh tak patut kan?

Opps..tajuk asal entry ni bukan pasal pi training la cik asz..:P. sebenarnye nak share apa amalan2 yang boleh kita org2 pompuan ni amalkan sepanjang Allah bagi kita cuti seminggu sebulan itu..heheh..saya kan, sejak kebelakangan ni rasa kurang best bila 'best friend' itu datang..maklumlah..dah lama tak jadik best friend..sejak2 fully breasfeeding ni, mmg lama gila tak cuti solat..rasanya mmg sgt best..tetiba bila 'best friend' datang balik..rasa tak best plak bila tak solat..tho tahu boleh aje nak zikir bagai..tapi hati ni macam tak terbuat plak..rasa tak puas..dok terbisik2 kat hati, apa lagi yang aku boleh amalkan masa tu..Alhamdulillah..Allah itu Maha Mendengar..hari ni terjumpa ni daripada wall Ustad Don

Nampak tak? Kurang jelas kan? Tp boleh jugak usaha bagi nampak..
saya dah berjaya baca sume melalui phone kecik saya..:)

 
Masalahnye saya ni, kurang percaya dengan diri sendiri..byk yang dah tau pasal mende2 kat atas tu..tp tak tau le kenapa, rasa cam nak jugak dengar dari ustad2 ke..dari ustazah2 ke..or dr sumber2 yang boleh dipercayai lah..maklum la..pengetahun ni dulu pun dpt masa belajar kat sekolah rendah aje..lepas ni tak amal..tinggalkan..terus jadik tak konfiden. hari ni rasa sangat puas ati sebab jumpa ni daripada wall Ust Don plak tu..heheh..jadik haruslah saya share kat sini..tho u guys out there maybe dah tau, dah amalkan...takpelah..share aje..kut2 nanti terlupa bole tgk balik entry ni..so cik asz, lepas ni takde alasan lagi ye tak teruskan momentum tuk beramal ye..say NO to syaitan yang berbisik2 suh duk relaks masa cuti ye..sila isi masa yg selaly guna tuk solat, tuk baca buku2 ilmiah..<oopss..peringatan tuk diri sendiri..sila abaikan bebelan saya ini>

No comments: