CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 17 April 2012

Parking oh parking..

Hari ni nak bercerita pasal parking..parking lagik ek? Ye..itu le dilema kami di company yang satu ini..hahah..setiap hari harus berebut parking free..sapa cepat die dapat..sapa lambat kuar duit je bayar parking..hehehe..Kebetulan hari ni terbaca blog Prof Kamil pun sebut pasal parking..Banyak pulak kebetulan dalam hidup saya ni ye..as usual, saya selalu terpikir apa yang berlaku bukan satu kebetulan, tetapi satu episode yang Allah dah rancangkan untuk saya agar saya dapat pengajaran..

Apa yang saya dapat hari ni..? oo hari ni saya tak dapat parking free..semalam pun tak dapat parking free..semlm sebab mmg jalan sgt2 jem..hari ni jalan kurang jem skit je dari semlm..so itu salah satu faktor saya tak dpt parking.free..pastu mula la congak2 dalam kepala apa lagi faktor2nye..satu lagi sah le sbb kuar tak awal mcm org lain..tp kan hari ni kuar sama je macam minggu yg sudah2..so akhirnya saya terpaksa akur..yang sebenarnye mmg tak dak rezeki saya dpt parking free 2 hari ni..

Mula la pujuk2 diri sendiri..sabar, ini sume ujian kecik je dari Allah..Allah nak test setakat mana kesabaran saya..semlm..saya rasa  saya sabar je tak dpt parking..<mode perasan..hik>..memang redha aje lah dah jalan jem nak buat cemana kan? Hari ni? Ooh tahap sabar makin merosot..ada sedikit rasa geram..sampai je parking luar terus je sms encik suami..hehehe..lepas tu ooopppss..apsal tak sabar ni..

so mula la pujuk2 diri lagi..muka senyum ye..hari ni was a good start day..sebab ari ni kakak bangun mandi sendiri, pakai baju sendiri n solat sedikit sempurna dari biasa and siap awal ke skolah..ooh..sungguh happy..terus puji2 kakak lebih2..kakak pun senyum2 je gi sekolah..ooh eventhough si kecik bangun awal hari ni, dah sbb Mamanya good mood ari ni, asyik dok puji2 kakak, sambil puji2 die sekali..die pun good boy je pagi ni..oo..mmg rasa sgt best pagi tadik.

Lepas tu pujuk2 diri lagik..bape lama dah Allah bagi parking free? Baru 2 hari dlm bulan ni kena bayar dah tak puas ati..belajar la bersyukur cik asz oii..macam mana Allah nak bagi lebih kalo yang sedikit pun tak reti syukur..<tetiba teringat cakap Ustaz Pahrol pasal ni..> so hari ni decided..jgn jatuhkan positive aura pagi ni hanya gara2 parking yang tak seberapa itu ye..senyum dan gelak aje..sudahnye saya tersenyum n gelakkan diri sendiri bila terbaca status wall Hilal Asyraf pagi tadik:


"Orang yang positif,
adalah yang saat dia diuji,
dia mampu menjadikan ujian itu sesuatu yang baik baginya."

So pengajaran besarnya hari ni..cik asz belom ckop positif lagik..teruskan usaha ye..chaiyok!

 

No comments: