CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 3 September 2012

Quotes of the day #15

Minggu cuti semasa di kampung, berpeluang menonton rancangan tanyalah ustaz tv9 bertajuk semarakkan cinta oleh Ustaz kegemaran saya Ustaz Pahrol. Entah kenapa, setiap kata-kata Ustaz Pahrol, byk yang menyentuh hati saya..mudah untuk diserap dan saya fahami. Setiap kali ada peluang mendengar slotnya di radio ikim atau di rancangan2 tv, memang jarang kali saya lepaskan begitu saja..sayang! Kata-katanya sangat berhemah, perkataan-perkataan yang dipilih diatur menjadi satu ayat yang sangat sedap didengar sebagai halwa telinga..argh..orang beriman, Allah campakkan rasa suka dan sayang pada mereka..kerana itu tanda cinta Allah pada mereka..

Saya petik kata-kata ini yang saya kira ditulis di dalam bukunya "Tentang Cinta". Dan disebut beliau di rancangan Tanyalah Ustaz TV9, dan diulang lagi di blog beliau genta-rasa.com

"Sentiasa lah berdoa...

       Pertama, minta supaya Allah beri kecintaanNya.
       Kedua, minta Allah berikan cinta orang yang menyintaiNYa. (yakni Rasulallah)
       Dan ketiga, minta diberi segala jalan dan perbuatan yang boleh membawa kepada kecintaanNya."

Saya mahu ingat ini selalu dan kalau boleh sampai bila-bila..

uhuk pesal sayu plak ni..

No comments: