CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 24 October 2011

Happy Belated Birthday to Me

Hi all..yesterday was my birthday actually..dah bertambah satu tahun lagi umur..maksudnya kurang lagi masa yang saya ada kat dunia ni untuk mengumpul sebanyak yang mungkin bekalan ke sana..

And two days before that, saya diuji oleh Allah..Alhamdulillah..saya bersyukur kerana itu tanda Allah sayang pada saya. Allah mahu naikkan darjat saya..namun saya manusia biasa..saya cuba untuk lulus cemerlang dalam ujian ini yang baru bermula..namun terasa seperti peluangnya sangat tipis sekali..hari pertama saya hadapi dengan tenang, kerana saya dapat rasakan betapa dekatnya Allah dengan saya..dia mendengar doa saya..saya sangat percaya dengan janji Allah...

    " Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui"

Ya, saya redha..sungguh saya redha..iklas..saya tahu apa yang berlaku adalah yang terbaik untuk saya dan keluarga..dan saya sebenarnya sangat bersyukur, kerana ini yang Allah takdirkan untuk saya..sesungguhnya Dia maha mengetahui apa yang terbaik untuk kami sekeluarga..

Namun entah kenapa, sehari selepas itu, hati saya makin goyah..saya termakan hasutan syaitan agaknya..walaupun saya tahu, saya hanya perlu sujud dan mengadu pada Allah, namun akhirnya saya tewas..saya mengadu pada yang lain..ya Allah..ampunkan daku ya Allah..ya Allah terasa saya makin membina jurang denganNya..ya Allah, ampunkan daku ya Allah, aku ingin sentiasa dekat denganmu ya Allah..ampunkan daku ya Allah..dekatkanlah hatiku ini padaMu..

Saya tahu hanya dengan berzikir, Allah akan permudahkan segala kesukaran..saya tahu, dengan sentiasa berzikir dan mengingati Allah, itu sahaja caranya untuk saya tenangkan hati..tapi kenapa saya tak kuatkan semangat dan amalkan zikir2 itu? Astaghfirullah! Kenapa saya masih mahu mengadu pada makhluk lain, sedangkan saya masih tak bertemu dengan ketenangan yang saya carik?

Ya Allah..jauhkan la aku daripada hasutan syaitan yang direjam..ya Allah ringankan lidahku untuk menyebut dan memuji-muji namaMu..ya Allah ampunkan la daku..kuatkan la semangat ku..

No comments: