CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 18 October 2012

Doa Mati dalam Islam

Dah lama niat nak share pasal doa ini..tapi asyik2 terbengkalai..:D. Doa ini seperti biasa dapat daripada facebook..Facebook ni kalau pandai kita uruskan insya-Allah banyak manfaat kita akan dapat. Yang penting pasang niat yang betul, seperti untuk menjadi medium menambah ilmu atau memperbaiki diri..insya-Allah apa yang kita hendak dan focus itu yang kita dapat..


Doa ini petikan daripada ayat Al-Quran..yang pertama tu, ustaz kelas saya yang ajar..tapi sampai sekarang tak hafal lagik..heheh..so kekawan, sila hafal ye..jangan ikut cik asz ni..
 
Doa yang kedua ini, ada sedikit sentuhan hati secara peribadi... sebabnya jumpa sendiri masa baca Al-Quran di bulan Ramadhan. Masa baca terjemahannya, terasa macam kena sangat dengan diri saya yang sangat-sangat kurang bab sabar ni..terus niat nak amalkan..lepas tu bila digodek2 dalam pc ni, terjumpa, baru perasan doa ini juga untuk minta dimatikan dalam Islam..
 
Bagus doa2 ni kan kalau dapat kita amalkan..mesti la kita semua hendak mati dalam Islam kan? So jom kekawan kita hafal doa ni dan amalkan..kepada yang dah memang amal doa2 ni..you all memang best!

No comments: