CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 6 October 2011

Musim Haji...

Bulan Oktober ni, orang ramai dah mula pegi buat Haji..So far dah pernerbangan yang berbelas2..entah2 dah masuk ke 20 tak? Malas plak nak pi check..heheh..Apa pun, the point is orang dah memulakan perjalanan Haji mereka..

Dua hari lepas saya dapat tau, course mate saya masa di Universiti dulu akan berangkat untuk mengerjakan haji. Suami yang bagitau..terus cepat2 saya call dia. Alhamdulillah, sempat sembang sekejap, sebab dia dah pun sampai ke KLIA waktu tu..tak sedap nak cakap panjang, saya cuma ucapkan selamat pergi dan kembali, dan semoga mendapat Haji yang mabrur. Dan tak lupa mohon kirimkan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W..

Hmm..tetiba hati terasa, bila la agaknya rezeki saya untuk ke sana. Dalam keluarga saya, termasuk suami, cuma saya sorang yang belum jejakkan kaki ke Tanah Haram..Lima tahun lepas, mama, abah, kakak and adik saya sekeluarga pergi sana mengerjakan umrah..cuma saya sorang tak ada rezeki nak pegi..waktu tu, takde la rasa sedih sangat..mungkin belum sampai seru kut? Tapi lepas dapat tahu sahabat sebaya saya dapat pegi, hati rasa macam teringin plak nak pergi..

Agaknya apa perasaanya ek kalo nampak Kaabah depan mata?

Membuatkan saya terfikir, agaknya Allah belum sudi menerima saya sebagai tetamuNya lagi 5 tahun lepas hinggalah sekarang..saya hanya panjatkan doa agar Allah dapat jemput saya ke sana dalam usia yang masih muda..bersama-sama dengan suami saya..apabila sampai waktu yang terbaik untuk saya dan keluarga saya..amiiin..

2 comments:

Zainal Abidin said...

salam puan...

saya doakan puan berjaya menunaikan haji sautu hari nanti...

saya pun teringin nak pergi sana..insyaallah

visit me here

asz said...

zainal..thanks for the doa..sgt2 perlukan..:D