CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 5 December 2011

Motivasi Pagi..

Saya quote kata-kat prof Muhaya di FB..
 
"Jika sebagai pekerja kita kerja sedikit mungkin untk mendapat sebanyak mungkin hidup akan sentiasa susah sehingga kita menukar tabiat dgn berbuat lebih dari yang di bayar. Going the extra mile adalah tabiat orang yang berjaya dunia dan akhirat. Mereka yang berkira dgn Allah dan makhluk Allah yang lain tidak akan disukai dan tidak akan tenang dan bahagia. Bahasa mereka ialah ' ini bukan kerja saya'..., baut apa kerja lebih sangat', buat apa baik sangat'. alangkah rugi. mereka ni sentiasa sibuk melihat orang lain dan cuba mencari kesalahan orang untuk menutup kelemahan mereka. Setiap kali kita guna bahasa yang tidak eluk kesan nya akan kembali pada kita sendiri. hari ini niat nak fikir baik , ada perasaan baik dan buat baik. tanya diri kita kita yang bertanggung jawab atas diri kita atau biarkan keadaan menentukan perangai kita. lihat keluraga kita dan syukur kita ada keluarga dan jangan marah marah"
 
Terima kasih Prof..kerana mengingatkan saya..saya akui memang ada masa-masanya saya akan bertanya soklan-soklan di atas..isk isk..
 
Yang ayat akhir tu..pang..kena pipi sendiri..uhuk uhuk..

No comments: