CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 12 September 2011

It's another Monday

Salam all...Alhamdulillah hari ni semangat datang awal ke opis..sebab biasa ler..got to drive by myself..Hubby outstation..terpaksa la kan? Despite rasa letih yg teramat and rasa tak cukup tido..which is more ikut perasaan I guess than the actual fact, berjaya mengawal minda (cewaaah..minda tu) utk bangun awal & pegi keje..with the aim nak parking free ari ni..hihihi..

Tetapi..Allah is great..Allah is testing me this morning..terlupa langsung2 pasal lappy..iye kawan2 lappy ku sudah tertinggal di umah dengan jayanya..So ape mau buat ye? Document2 keje sume dlm laptop kesayanganku itu..hua hua hua..dah siap2 ada aim nak siapkan keje yg mana untuk ari ni..dimatikan aje la niatku itu nampak gayanya.. Nak balik sekarang? No No No..nak tempuh jem sekali lagi..adalah sama sekali tidak! hehehe..

But that's not the point..the point why I'm jotting down this episode here is because I learnt something about myself this morning..which is towards a betterment..Alhamdulillah..normally, if I face similar incident, I never re-acted this way..kind of amazed with myself that I can still smile..and take this as "lawak di pagi hari"..hihi..seriously..tersenyum aje  bile org tanya why dok menepek kat desktop org skang ni..:D.

Selalunya, musti mood terus ilang, hati rasa tak tenteram..rasa nak balik skang jugak amik laptop..selalu akan call hubby, minta tolong kut die bole antarkan laptop, which the answer was always be "No", pastu tak pasal2 marah kat hubby n majuk..This time, I did call him just now, and as expected the answer is "No" because he got to rush out to Ipoh..so I just take and accept it as it is..ok..takde rasa nak marah..takde rasa tak tenteram..the least I could do is to go back around 10 - 11 am nanti, just nice to return to office during lunch time..so parking space normally available..or otherwise amik aje la half day iye dok? Work from home lagi best! Well, depending on what the situation would be later on, I might want to consider asking permission to work from home later on once my boss arrived..

Alhamdulillah..Alhamdulillah..I believe ini sume dtgnye dari Allah...rasa tenang..rasa redha..yg jarang dpt cik asz ni dpt sebelum ni..Alhamdulillah syukur tak terhingga...takde niat nak riak atau takbur..ini lebih kepada catatan peribadi..andai ada yg bole "read between the lines"..you may understand what I'm trying to share..bak kata ustad, ingatlah pada Allah, Allah akan lebih ingat pada kita..insya-Allah

No comments: