CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 27 July 2011

Dalam Hati ada Taman

Iye..hati saya sedang berbunga2..sgt2..senyum tak lekang kat bibir..:D

Kenapa? Sebab saya dah jumpa dengan idola hati saya..seorang yang secara diam2 saya ikuti tulisan2 nya hanya melalui alam maya ini. Seorang yang dlm diam2 saya kagumi kerana mendapat hidayah daripada Allah dan telah mengubah cara hidupnya mengikuti lunas2 Islam.melalui tulisan-tulisannya, pernah terdetik di hati, sgt teringin hendak bersua muka..tp mungkin tiada kesempatan sebab beliau dan keluarga bakal berhijrah ke Madinah selepas Ramadhan nanti..namum ketentuan Allah siapa lah yang tahu..Alhamdulillah dgn izinnya..walaupun tidak pernah saya menadah tangan mohon dipertemukan, Allah berikan pada saya kesempatan utk mendengar ceramah nya hari ni..Ya..Prof Kamil, seorg penulis  buku "Travelog Haji", buku yg menjadi best seller was here at our office to give away some talk! Ya Allah besar sungguh nikmat yang Allah bagi pada diri yang tak seberapa ini..walaupun saya tak minta, Allah dengar detik hati saya..Syukur ya Allah!

Entah kenapa saya rasakan perasaan seronok yang amat sgt bila dpt mendengar suara dia bercakap..rasa seronok sgt sampai tak tahan nak jugak amik gambo die..and tak semena-mena air mata saya mengalir sbb sgt gembira dpt jumpa di alam realiti ni...umpama berjumpa artis idaman semasa konsert..hihihi..tp bagi saya perasaan saya ini tak salah kerana saya mengagumi seorang yg sangat cintakan Allah..dan saya mahu ikut jejak langkdah dia! Lebih baik idolakan seorg yang macam ini drpd artis2 kan? :D

Prof Kamil tgh ceramah...:D. Dpt amik dari jauh je..segan..

Sedangkan dia yang dulunya jahil pun bole berubah, menjadi seorang yang seumpama ustaz di mata saya..ini kan pula saya yg Alhamdulillah Allah beri peluang ada sedikit ilmu di dada bab Agama..insya-Allah saya akan berusaha lagik..dan lagik..dan lagik..semoga saya lebih istiqamah..dan semoga Allah beri saya kesabaran dan kekuatan..Perkongsian Prof hari ni sgt bermakna, dan semoga Ramadhan ini bole menjadi satu titik tolak kepada perubahan..biar la berdikit2, asalkan ada perubahan ye tak?

Rasa sekejap sgt sessi hari ni, sedar2 dah abih masa..lepas abih, dpt peluang beli buku..mmg hati dah lama simpan keinginan nak carik buku isteri Prof, Puan Roza..teringin nak baca kisah2 hidupnya kerana impression yg saya dpt..kerana isteri seperti Pn Roza la, lahirnya seorg Prof Kamil yg sekarang ini..Alhamdulillah, Allah permudahkan..tak payah saya susah2 pegi carik kat kedai buku..kuar dewan terus capai satu..I manage to get her first book je..the second one by the time sampai turn saya dah abih..tak pe..dah rezeki saya buku pertama itu dulu..lepas ni insya-Allah kalo ada rezeki bole carik second book..

Insya-Allah nak cuba hayati isi kandungan buku ni..

Kawan2 yg lain beli buku Prof, lepas ni bole tukar2 baca buku..dpt juga jadikkan bekalan ke akhirat andai kata ada yang ambil ikhtibar dan amalkan..

tak dpt tuan punya buku, suami punya sign pun jadik la..:D

This is a must jot down entry...one of the event I wouldn't want to forget! Syukran ya Allah for giving me this opportunity! And syukran sbb happy sgt semlm, stock susu tuk Aisy pun lebih byk dr biasa!


Note: Prof Kamil's blog link is at my side bar under "Soul Nourishment" section title Kehidupan Ringkas tapi Signifikan. Happy reading!

1 comment:

Zuraimah Ismail said...

:) beli je 2nd book online...tapi xde signature la...:)